Terapia pedagogiczna to ukierunkowane działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju oraz zachowania. Zaburzenia te niweluje się poprzez odpowiednią pracę specjalistyczną o charakterze psychologiczno - pedagogicznym, profilaktycznym i medycznym. Jest to szczególnie ważne na początku kariery szkolnej dziecka. Brak osiągnięć w nauce, częste niepowodzenia zazwyczaj wiążą się z trudnościami w czytaniu, pisaniu, liczeniu i innych czynnościach szkolnych i odnoszą się do dzieci:
- z zakłóceniami funkcji wzrokowych i słuchowych,
- z zakłóceniami i opóźnieniami rozwoju ruchowego razem z zakłóceniami procesu lateralizacji,
- o zaburzonym rozwoju procesów emocjonalno – motywacyjnych,
- z zaburzeniami zdolności matematycznych
Trudnościom szkolnym często towarzyszą także:
-trudności wychowawcze,
-zaburzenia aktywności,
-zaburzenia emocjonalne,
-zaburzenia relacji społecznych
Terapia pedagogiczna stwarza dzieciom z zakłóceniami rozwojowymi możliwości wszechstronnego rozwoju. W celu eliminowania niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji oddziaływuje się za pomocą środków pedagogicznych.
INTENCJE TERAPII PEDAGOGICZNEJ:
- Stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych
- Wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów
- Eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji - dzieci wymagają wyrównywania braków w sferze psychicznej w skutek doświadczania negatywnych ocen i kar, a więc zainteresowanie ich tym co jest dla nich atrakcyjne i możliwe do osiągnięcia oraz dostrzeganie uzdolnień, sukcesów i pozytywnych cech.
DZIAŁANIA TERAPII PEDAGOGICZNEJ
Indywidualizacja środków i metod oddziaływania korekcyjnego. Powolne stopniowanie trudności w nauce czytania i pisania.
Korekcja zaburzeń: ćwiczenie przede wszystkim funkcji najgłębiej zaburzonych i najsłabiej opanowanych umiejętności.
Kompensacja zaburzeń: łączenie ćwiczeń funkcji zaburzonych z ćwiczeniami funkcji niezaburzonych w celu tworzenia właściwych mechanizmów kompensacyjnych.
Systematyczność
Terapia Indywidualna
Pierwsza konsultacja diagnostyczna z rodzicami i dzieckiem trwa 60 minut
Spotkania terapeutyczne (korekcyjno kompensacyjne) trwają 45-50 minut, odbywają się 1-2 razy w tygodniu
Cena: 130 zł
